Direktlänk till inlägg 1 juni 2010

Intervju Chooti

Av rasta love - 1 juni 2010 22:03

Hemen Sali a.k.a Chooti


Killen är 25 år och bor i Eskilstuna, han har hållt på med musiken så länge han kan minnas, sedan 92-93 har han skrivit sina egna texter, han säger att även fast det kanske inte va de bästa texterna så försökte han iallafall. När han gick i 7an på Årbyskolan så fick han chansen att producera för första gången, och han har gjort det sedan dess.

Chooti's Album

Han har släppt 3 album. Ett album släpptes år 2000 med svenska titeln Bortom Gränderna. De albumet var inte något seriöst utan bara för reklam.


2-3 år senare släppte han Albumet Y.P? Just Becauze en skiva på engelska  med beats han själv producerat ihop med hans vän. Det var mycket west side gangster pimp snack förklarar han då han va väldigt liten när detta albumet gjordes.


2004 släppte han en mer seriös skiva som hade titeln Skiiter i Entertainment vol.1 som han spelade in tillsammans med Benyah, R-TIN & Köza. Skivan är politisk och dom lyfter fram det dom själva tycker var väldigt viktigt.


Vill ni lyssna så kan ni ladda ner skivan här frizon.se/skiiterienterainment 

"Min musik är som en öppen dagbok fast för allmänheten"
 Han bjuder på sig själv och rappar alltid om saker han står för. Förutom det så vill han få folk att öppna ögonen, se verkligheten och hur vi är styrda av högre makter bakom våra regeringar. Han säger att hans musik är som en öppen dagbok.


När han ska beskriva sin känsla när han står på scen så säger han
"Mike Tyson säger de bäst i sin dokumentär, ibland kanske man känner lite pirr innan man går upp men när jag väl står i ringen så är jag gud.  fast i mitt fall blir de scenen då.


Idag håller Chooti på med 3 projekt.
En mixtape med lite kändare artister som han enbart producerar. Sedan håller han även på med en till Mixtape inför sitt kommande album. Hans sista projekt är hans kommande album som han jobbat på sedan förra sommaren, han har ingen brådska med att få ut skivan, han tar hellre sin tid och vill att allting ska va perfekt i slutändan.


http://www.youtube.com/chootstyleprd 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rasta love - 24 september 2013 22:57


  Mpowerhelgen kunde inte avslutas på ett bättre sätt. För att summera det mesta så har vi diskuterat mycket kring värderingar etc. Vi tycker även att det är för lite uppmuntran för goda gärningar i samhället och vill gärna se till att det sprids. S...

Av rasta love - 18 september 2013 22:58

Mellan himmel och jordmina val är svårasom att korsa jänvägsspårjagandes av eldens lågaEn inre plåga som försvårarvägen till mitt målmen när jag kommer fram ser jag folk som klirrar skåloch min enda rätta säger hej min sköna får jag lovgrattar mig fö...

Av rasta love - 14 september 2013 20:20


  Idag var det kickoff för ledarskapsutbildningen för denna hösttermin. Hade sett fram emot att få träffa alla härliga tjejer igen men till min förvånad så var det bara en till ifrån min grupp och 10 st till ifrån den andra gruppen. Vi hade iallafal...

Av rasta love - 11 september 2013 22:32

Med tankar på både det ena och det andra så försöker jag skapa mig ett mönster, en rutin i vardagen. Allt känns lite lättare när någon möter en halvägs, det känns rättvist och mina krav på mig själv sänks och perfektion är inte längre det jag strävar...

Av rasta love - 9 september 2013 17:09

God give hes hardest battles to his strongest people. Jasså? Men vad gör Gud själv när allting faller mellan stolarna och de som ska hjälpa är emot?  Sätter Han sig på ballis med en kopp kaffe o tänder en cigg o tänker "Äh de löser sig" Nä, jag vet f...

Om Rastalove


21 år. Jobbar inom Fryshuset med ungdomar, går ledarskap i Mpower och är även kontaktperson i Täby.

Min vardag är blandad med reggaemusik, kreativitet, matlagning, politiska debatter med allt ifrån Ungdomsfrågor till mångkulturella frågor i samhället

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards