Direktlänk till inlägg 27 april 2013

Ångest från sjukhuset.

Av rasta love - 27 april 2013 04:23

Okej, 3dje av 5te nattens jobb avklarat. Jag trivs verkligen i den gruppen jag jobbar med. Jag får må bra och tänka på annat för en stund. Kom precis hem och klockan är halv 5 på morgonen. Fick ett brev från Sjukhuset, måste på rutinkoll pga medicinerna jag äter för min transplanterade njure. Jag är en sån person som försöker sköta allt till punkt och pricka men sedan jag flyttade till stockholm har jag gruvat mig för att gå till ett nytt sjukhus. Det är helt annat när man haft samma läkare i några år, som känner en personligen och inte någon som läser journalen och gissar sig fram, det är jobbigt att behöva berätta om o om igen för nya läkare. Jag är också så sjukt rädd att provsvaren ska vara dåliga så jag vill inte veta något alls. Jag antar att jag inte vill ta konsekvenser för något dumt jag gjort. Ingen är perfekt.. 

Jag har fått kallelse på kallelse, försökt avbokat men inte hunnit i tid, och räkningarna samlas på hög och det är den enda kontakten jag har med sjukhuset. Har grov ångest för att ringa upp dem. Jag vill inte, jag vågar inte och jag är jävligt rädd. Det är typ som att man går och väntar på en dom, och är resultaten dåliga, då vill jag inte leva längre då kan jag lika bra sluta här och nu. 

Samtidigt så vet jag att dom skulle kunna hjälpa mig med mycket, egentligen kan jag inte jobba så mycket som jag gör, ska helst inte jobba inom de området jag gör heller. Det är så jävla mycket att tänka på när man haft den här jävla sjukdomen. Ibland önskar jag att någon annan kunde blivit drabbad, varför just jag? Det enda jag kämpar för nu är ett normalt liv, med tak över huvudet och mat i kylen och ett jobb att gå till. Ska de va så jävla svårt. Usch jag pallar inte. 

De där är ett problem, folk säger att jag är konstig som inte reagerar på vissa saker osv, de som dom kallar problem, jag orkar inte lägga energi på sånt när jag har detta att tänka på, och jag tänker inte be om ursäkt för det. 

Ska försöka sova några timmar nu innan jag ska upp till jobbet igen. Vafan ska jag göra. ..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rasta love - 24 september 2013 22:57


  Mpowerhelgen kunde inte avslutas på ett bättre sätt. För att summera det mesta så har vi diskuterat mycket kring värderingar etc. Vi tycker även att det är för lite uppmuntran för goda gärningar i samhället och vill gärna se till att det sprids. S...

Av rasta love - 18 september 2013 22:58

Mellan himmel och jordmina val är svårasom att korsa jänvägsspårjagandes av eldens lågaEn inre plåga som försvårarvägen till mitt målmen när jag kommer fram ser jag folk som klirrar skåloch min enda rätta säger hej min sköna får jag lovgrattar mig fö...

Av rasta love - 14 september 2013 20:20


  Idag var det kickoff för ledarskapsutbildningen för denna hösttermin. Hade sett fram emot att få träffa alla härliga tjejer igen men till min förvånad så var det bara en till ifrån min grupp och 10 st till ifrån den andra gruppen. Vi hade iallafal...

Av rasta love - 11 september 2013 22:32

Med tankar på både det ena och det andra så försöker jag skapa mig ett mönster, en rutin i vardagen. Allt känns lite lättare när någon möter en halvägs, det känns rättvist och mina krav på mig själv sänks och perfektion är inte längre det jag strävar...

Av rasta love - 9 september 2013 17:09

God give hes hardest battles to his strongest people. Jasså? Men vad gör Gud själv när allting faller mellan stolarna och de som ska hjälpa är emot?  Sätter Han sig på ballis med en kopp kaffe o tänder en cigg o tänker "Äh de löser sig" Nä, jag vet f...

Om Rastalove


21 år. Jobbar inom Fryshuset med ungdomar, går ledarskap i Mpower och är även kontaktperson i Täby.

Min vardag är blandad med reggaemusik, kreativitet, matlagning, politiska debatter med allt ifrån Ungdomsfrågor till mångkulturella frågor i samhället

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards