Direktlänk till inlägg 18 september 2013

Mellan himmel och jord.

Av rasta love - 18 september 2013 22:58

Mellan himmel och jord
mina val är svåra
som att korsa jänvägsspår
jagandes av eldens låga

En inre plåga som försvårar
vägen till mitt mål
men när jag kommer fram 
ser jag folk som klirrar skål
och min enda rätta säger 
hej min sköna får jag lov

grattar mig för mina framsteg
även fast jag gjort en massa snedsteg
men jag har också
trampat i lera, gråtit i motvind
jag torkar aldrig tårar,
krigar så dom flyger från min  kind

Lärde mig att käppar i hjulet är
till för att brytas
ingenting kan stoppa mig
så jag skrattar åt dig 
som om jag vore hög på lustgas
tar mig till nästa fas
level up som supermario like a bawz

jag ser ljuset i tunneln
elden är försvunnen
segern är vunnen
elden som jagade 
den försvagades och 
slocknade av envishet
för även tårar hjälper när man minst anar det. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rasta love - 24 september 2013 22:57


  Mpowerhelgen kunde inte avslutas på ett bättre sätt. För att summera det mesta så har vi diskuterat mycket kring värderingar etc. Vi tycker även att det är för lite uppmuntran för goda gärningar i samhället och vill gärna se till att det sprids. S...

Av rasta love - 14 september 2013 20:20


  Idag var det kickoff för ledarskapsutbildningen för denna hösttermin. Hade sett fram emot att få träffa alla härliga tjejer igen men till min förvånad så var det bara en till ifrån min grupp och 10 st till ifrån den andra gruppen. Vi hade iallafal...

Av rasta love - 11 september 2013 22:32

Med tankar på både det ena och det andra så försöker jag skapa mig ett mönster, en rutin i vardagen. Allt känns lite lättare när någon möter en halvägs, det känns rättvist och mina krav på mig själv sänks och perfektion är inte längre det jag strävar...

Av rasta love - 9 september 2013 17:09

God give hes hardest battles to his strongest people. Jasså? Men vad gör Gud själv när allting faller mellan stolarna och de som ska hjälpa är emot?  Sätter Han sig på ballis med en kopp kaffe o tänder en cigg o tänker "Äh de löser sig" Nä, jag vet f...

Av rasta love - 5 september 2013 17:17

När jag tänker efter så måste jag ha en jävla krigsgudinna i mig, och nej jag är inte självkär men någonting i mig får mig att kriga så fort det inte går. Så fort det är käppar i hjulet med någonting så möter jag problemet, även fast jag kan tycka må...

Om Rastalove


21 år. Jobbar inom Fryshuset med ungdomar, går ledarskap i Mpower och är även kontaktperson i Täby.

Min vardag är blandad med reggaemusik, kreativitet, matlagning, politiska debatter med allt ifrån Ungdomsfrågor till mångkulturella frågor i samhället

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013
>>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards