Alla inlägg den 14 september 2013

Av rasta love - 14 september 2013 20:20

 

Idag var det kickoff för ledarskapsutbildningen för denna hösttermin. Hade sett fram emot att få träffa alla härliga tjejer igen men till min förvånad så var det bara en till ifrån min grupp och 10 st till ifrån den andra gruppen. Vi hade iallafall en workshop inom evenemang, hur det går till och hur mycket det faktiskt är att hålla koll på. Speciellt  hur viktigt det är med säkerhet osv. När vi började med våra ideer så relaterade jag genast till Domsagatiderna. Då jag för första gången skapade mitt alldeles egna evenemang. Jag var 17 år och med Lillan, min fritidsledare, bredvid mig så gjorde jag nästintill allt själv. Jag kollade upp ljud och ljus, säkerthet, ordningsvakter, priser, artister, budget osv. Allt som stod på den listan idag, hade jag gjort på mitt första evenemang. Jag hade en deadline, jag hade en organisationsplan, marknadsföring, jag kollade upp vad det var för evenemang den veckan samtidigt. När jag tänkte på det så blev jag så jäkla stolt. Jag är glad att jag hade världens bästa fritidsledare också som stod där ifall jag skulle falla, men det gjorde jag inte.



Det vi lärde oss idag hade jag redan någonstans i mig pågrund av det jag gjort tidigare så för mig var det inte nytt på ett sätt men jag är glad att få de verktygen och att få upprepa så man har det starkt inom sig. För man vet aldrig vad man vill planera när man väl står där och jobbar med ungdomar på heltid. 

MpowerSe är för mig en sjukt givande utbildning och jag är tacksam över att få gå den och få ta del av de verktyg som jag senare i livet kommer ha till användning. 

Nu ska jag sova, och för en gång skull har jag ro i kroppen, allt börjar falla på plats, sakta men säkert. Gonatt och glöm inte att rösta i kyrkovalet imorgon för att hindra SD att förstöra framtiden!! 

Tidigare månad - Senare månad

Om Rastalove


21 år. Jobbar inom Fryshuset med ungdomar, går ledarskap i Mpower och är även kontaktperson i Täby.

Min vardag är blandad med reggaemusik, kreativitet, matlagning, politiska debatter med allt ifrån Ungdomsfrågor till mångkulturella frågor i samhället

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013
>>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards