Alla inlägg under april 2010

Av rasta love - 30 april 2010 16:00

yoyo! nu har jag varit och shoppa lite med mor, sitter hos henne nu och ska snart ner till Domsaga där förberedelserna är i full fart redan! tror banden har varit o soundchecka sen typ 2 idag. Så ja jag kommer jobba hela kvällen och sedan tro ja de blir utgång med lite peep's men det återstå att se.

hohoooo är inte min nya header fin då? När man inte har tillgång till photoshop så får man göra det bästa i älskade paint hahah!

over n out!

Av rasta love - 30 april 2010 11:50

SAM BROSHAN ALFARO
  
 

Vad heter du och hur gammal är du?
Hej! Mitt namn är Sam Alfaro och jag är 18 år gammal.

Hur kom du på ditt artistnamn?
Jag tyckte liksom Broshan klicka fett. Jag har alltid varit en bror för mina nära och kära typ..
Broshan säger man till en person för att visa kärlek och respekt och jag tycker jag står för det.

Vart är du född och uppväxt?
Jag är född i hjärtat av Göteborg, Majorna. Men flyttat runt fett mycket under min barndom. Bodde i Ale som jag bor nu för några år sen, flytta därifrån till andra orter såsom biskop, hisingen t.o.m rinkeby i stockholm. Men jag har alltid landat tillbaka till min hemmaplan.

Hur kom du på idén att du skulle börja rappa?
Jag har alltid drömt om att rappa så långt tillbaka jag minns. I dagis minns jag hur jag låtsades att jag stod inför en galen publik och bara gjorde min grej. Så efter några år så tog jag tag i min dröm och gjorde den sann.

Har du någonsin kännt att du vill lägga av med musiken?
Aldrig. Musik är ett av de få grejer jag är bra på.

Ranka top 5 på musikprogram som är bäst att skapa sin musik i
1. Cubase
2. Logic
3. FL Studios
4. Reason
5. Cool Edit
Cubase är en självklar etta! Aldrig strulat, lätt hanterligt och pålitlig.
Du kan göra vad du vill och väldigt enkelt. Men iofs kanske det är för att jag alltid använt mig av den mest.

Cool edit, lyssna bara på namnet. Låter amatörmässigt, använt den och tycker designen på den är rörig, opassande färger och kassa versioner av effekterna.

Hur sprider du din musik?
Broshan.com såklart som är hjärtat av allt. Youtube, myspace, facebook, twitter, msn överallt!
Självklart får jag hjälp av trogna lyssnare och vänner.


Är du för eller emot nedladdning av musik på internet?

Jag är för nerladdning. Själv skulle jag bli glad om så många som möjligt laddar ner mina låtar.
Det sprids bäst sen tycker jag det ska finnas val att köpa och sponsra artister eller bara ladda ner.
Tycker inte musik ska ha några gränser med att betala för att lyssnas på.

Hur många skivor/ mixtape har du släppt?
Fem skivor väntar på min sjätte nu.
Medverkat i andra artisters mixtapes med.


Vilken låt/låtar är du nöjdast med?
Ser en vän, no doubt!


Vad tycker du om dagens hiphop?
Jag kan bara tala för mig själv vad jag tycker är bra och vad som är dåligt.
Men det finns stor potential i dagens mc's. Mycket mycket bra skit, men även dålig skit.
Men för det mesta bra grejer!

Vart får du din inspiration ifrån?
Min vardag, samhället, allt som sker kring mig. Jag berättar alltid sanning i mina låtar.


Vad tycker du en riktigt bra text ska förmedla?
Beror helt på vad låten handlar om... Men personligen tycker jag att man alltid ska snacka 100% ärlighet i sina låtar och aldrig ljuga eller leka någon annan. Man kommer inte långt då.


Vad händer sommaren 2010, vart kan man se dig uppträda?
Det ser rätt tomt ut med spelningar just nu, men jag har lite kontakter med vissa festivaler och fritidsgårdar så passa på för dig som arrangör att boka mig för en oförglömlig show!
Vill du se vart jag spelar så har vi alltid hemsidan som ALLTID uppdateras med det senaste.

Om du fick beskriva din egen musik med en mening, vad skulle de va?
Jag har tyvärr ingen mening men ett ord som passar mig. Attityd
.

O.B.S
MISSA INTE SAM BROSHAN ALFARO IKVÄLL I ALE PÅ KULTURHUSET!!

 

Tack broshan för denna intervju, jag personligen har inte sett mycket matrial med dig ännu, men nu kommer jag defenitivt checka runt för kommande släpp!
All lycka till dig mannen!
 


Sam Broshan Alfaro's Nya Singel UTE NU!

 http://www.broshan.com/

Av rasta love - 29 april 2010 18:26

Nu är jag fett trött! suttit och skrivt en massa intervjuer ... men det är ju sjukt roligt också, kul med alla som är så positiva till  allt. Har snackat med Melvin nu om lite ideér jag har och han tror på mig, det känns jävligt bra!! Detta kommer bli såååå fett vill ja lova er! kan ju berätta lite vad som kommer komma upp här i bloggen till helgen, det är ju en intervju som ja kommer lägga upp imorgon och sedan på lördag kommer det upp lite ifrån fredakvällen från Rockkarusellen, kommer troligtvis filma därifrån så de kommer bli nice. 


jag har en fråga till alla er läsare, vilken artist skulle ni vilja se en fet intervju med? som ni verkligen skulle vilja veta lite mer personligt om och allt som har med musiken att göra? komentera en artist du tycker!

Av rasta love - 29 april 2010 12:14

shiiiit de blev sent igårkväll, var o spelade basket med grabbarna och ja kan ju säga att jag VANN som vaaanligt ahaha! sedan när jag kom hem hade jag fått in en intervju som ja kommer lägga upp här, fast den kommer komma ut nästa vecka, men på fredag kommer en special! så håll utkik för den intervjun, lovar ni kommer inte bli besvikna!

nu ska jag ringa top streetwear som jag tjatat om haha, sen ringa till chefen och se vad som händer nästa vecka om de blir någon resa, säger inte vart än ;)

Kan ju berätta en rolig nyhet de är iaf att Nasty North grabbarna som ska spela på fredag, även spelar som förband till petter på aveny på lördag! kommer ju gååå lööövliii de där! tycker ni kan komentera ett lycka till till grabbsen! ;)

Nu ska jag iväg och uträtta en massa ärenden hahah shit ja låter avuxen, men ja, jag är ju 18 år, lite vuxet ansvar har man ju, fan va tråkigt asså haha, justja, måste diska också blää :D

Peace out

Av rasta love - 28 april 2010 23:05

Det är inte bara i stockholm det händer grejjer den sista april, alltså valborg!  Utan även i Ale, ca 2 mil utanför Göteborg så kommer Festivalborg hållas och ingen mindre än Sam broshan Alfaro kommer uppträda och för att inte glömma, vår egna PatoPooh!

BE THERE!!!



VAR: Ale
NÄR: Fredag 30:onde. Kl 19.00 - 01.00
PRIS: 60:-
ÅLDERGRÄNS: 15 år

Av rasta love - 28 april 2010 14:47

  

BROWN SUGAR VALBORG HIPHOP PARTY FREDAG 30:e APRIL
Denna fredag kommer de ha 2 hiphoplegender på plats!!


Dj Typhoon
från köpenhamn kommer finnas på plats. Senast han var o stockholm och spelade skivor var 1998 med JAY-Z!
Dj Typhoon håller nu till på Rust i Köpenhamn där han kör Köpenhamns fetaste hiphopklubbar. Förvänta er riktigt tung musik!!

Host/Mc:
ADL (Blacknuss)
Han är absolut en av Sveriges bästa mc:s som har varit med sen back in the days, han kommer se till att stämningen på dansgolvet kommer vara på topp!!!

Sist Dj Carl-V va hos han spelade han sjukt bra reggae och dancehall så denna kväll kommer han hålla till uppe i loungen hela kvällen!!!

Förutom allt detta så kommer sjukt tunga breakare dansa!!
Missa inte den här snubben!!! B-BOY FLACO + Friends kommer köra en fet cypher under kvällen!!!

Hiphop floor:
DJ TYPHOON ( Köpenhamn )
Host/Mc: ADL

Reggae Lounge:
DJ CARL-V

Breaking:
B-BOY FLACO + FRIENDS

Hostess: BOOTY LUV

HAPPY HOUR kl 22-23
Stor stark 35:-


Brown sugar
K15 / Kungsgatan 15 / 22-03 / 20år / 100:-

 

Av rasta love - 28 april 2010 13:04

  


arriiiite, nu har ja som sagt fått kläderna från top streetwear, denna tröja kommer därifrån, märket är Baby Phat och kostar 500:-

Av rasta love - 28 april 2010 12:00


Helluuu every1, vaknade för en stund sen, va uppe rätt sent inatt för att bloggsidan lagga sönder, plus min sega dator. men ja fick ut intervjun iaf och jag hoppas ni läser och komenterar!!

ska ta en dusch sen dra ner till mammsen o fixa cykeln som ja aldrig gjorde igår. Får se om cheeeefen hör av sig om ja ska jobba nått idag eller imorgon, we will c!

Kolla på denna,  vad tycker du, borde graffiti vara lagligt?

Om Rastalove


21 år. Jobbar inom Fryshuset med ungdomar, går ledarskap i Mpower och är även kontaktperson i Täby.

Min vardag är blandad med reggaemusik, kreativitet, matlagning, politiska debatter med allt ifrån Ungdomsfrågor till mångkulturella frågor i samhället

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards