Alla inlägg under maj 2010

Av rasta love - 30 maj 2010 17:50

   

Visa din styrka -på rätt sätt

Jag har tänkt på en grej, pengar. Hur mycket fuckar inte pengar upp världen egentligen? ALLT handlar om pengar i slutänden. Sånt är jag sjukt trött på.
Pengar målar upp bilder av folk, är du känd, förvänta sig folket att du har det nyaste, dagligen. Men är det egentligen så?

Sen beror det mycket på hur man lever och vad man lägger pengar på. Jag undrar lite hur det skulle se ut om man inte hade den där gränsen. Den som delar upp folk pågrund utav pengar. Att man kunde se personer utan att döma efter ekonomi, t.ex inte döma vad personen har på sig, eller vad den äter, vad den har för frisyr, jag menar, allt det styrs ju utav pengar. personens ekonomi.

Nu menar jag inte att alla är ytliga, jag vill bara försöka få er att förstå vad jag pratar om. Men ett bra exempel är videon från Slag från hjärtat som jag la upp för en vecka sedan. En man som tappat sina tänder och är klädd i nästintill trasor. går in på sturegallerian och ber om vatten, och han i kassan säger att det kostar 5 kronor. Där ser man den tydliga gränsen.

Ta aldrig en person för utseendet, döm aldrig en person innan du hört dom prata.
säg inget om dom förrän du vet deras personlighet.

Visa din styrka -på rätt sätt 

Det är ju verkligen så ifall man tänker efter.

Av rasta love - 29 maj 2010 10:58

Igår var en kanonkväll, fett naiiz var det! Och ikväll kör vi samma stil som gårdagen;)

  




EN SVENSK REGGAEARTIST
Hursomhelst, till alla er läsare, vem skulle ni vilja se en intervju med?

Av rasta love - 28 maj 2010 18:21

Ikväll är det somsagt Promoe på Allstar. Vad är det för idé att fylla 18 när ändå alla krogar har 20? kan någon förklara please... Tur man har fina vänner som ställer upp för en iallafall! Så nu blir det förfest med lite chillpeep'z sedan styr vi ner mot stan!

Peace

Av rasta love - 26 maj 2010 22:03

Kulturhuset Lava.
Lite bilder ifrån stockholms händelser, lite bilder på  G punkten, Eboii, Pato Pooh, Iffectz, Bloggaren DuVetInte.


CHECKA!

  
                                        

Av rasta love - 26 maj 2010 17:03

Hahaha! galet flippmode nu! Ska berätta hela storyn. Grejen va såhär att jag och en polare satt här hemma, vi hade ingen tv att kolla på, jag hade möblerat om och kabeln är glapp o ja suger på sånt där så, hahaa! sen hade dom stängt av internet för mig (WTF) ? så vi satt här i min soffa och visste inte vad vi skulle hitta på, så vi ringde en annan polare, han kom ner hit, joina, sen skulle vi ut och åka, jag föreslog norra berget eller sidsjön eller södra berget. Ingen va på. då sa jag " vi åker till huddik"  då sa carro; Nej vi åker till gävle! 10 minuter senare satt vi i bilen på väg ner till Gävle, 23.00 på kvällen och skola/jobb dagen efter.

Vi kom dit, och nu, nu kommer det sjuka, vi träffade på carros polare, fick veta att han rappar, sen börja vi prata om en rappare som dom kände som jag visste vem det var, som jag skulle ha intervjuat i sthlm, MED DENNA KILLE?

Bad han spotta några rader framför kameran, Kommer lägga ut det när jag klippt till allting. Fett mustigt.

Själv känner jag inte till honom, hade aldrig hört honom, men han har potential, iallafall vad jag tyckte av det lilla jag hörde.

Avslöjar inte hans namn än. Ni får vänta;)

Peace


Av rasta love - 25 maj 2010 09:36

Solen skiner, vädret tillåter helt enkelt!! Så underbart. Jag förebereder mig för en dag i källaren iof. Ska påbörja ena repan idag, svart vitt och rött kommer vara basfärgerna i denna repa. Tror det kommer bli sjukt mustigt faktiskt. Det ska vara rockigt men ändå stil. Sedan så ska jag försöka hitta min kamera. Blir less, vill ha tillbaka den nu!

Menmen så länge, lyssna på denna låt, man blir glad i hela kroppen, man kan inte låta bli att le när man hör den, iallafall inte jag :)

Av rasta love - 24 maj 2010 21:21

  

Ni missar väl inte årets största Reggaefestival
?!

I år är det 10-årsjubileum och jag kan garantera att det kommer bli sommarens bästa festival!

Artister som Anthony B, Gentleman, I mosa, Jah cure, och massa fler kommer uppträda! Svenska artister som Kalle Baah, Kapten röd och slag från hjärtat!

Det är 73 dagar kvar för att vara exakt och jag kan lova er att jag kommer räkna ner tills de sista minutrarna!!

Träffa härligt folk, alla är sociala och trevliga, jag kommer iallafall ha så jävla roligt. Jag hoppas vi ses där! 

MISSA INTE!!

Av rasta love - 23 maj 2010 20:43

   


Tjena hiphopDuon MOFETA & JERRE!


Hur är läget idag? mycket att göra?

Hej! Ja alltid mycket att göra... Men det är bra.

Vart är ni uppväxta? har ni alltid varit tighta sen barnsben?

Vi är båda uppväxta i stockholms innerstad. vi spelade fotboll
ihop när vi var typ 6 år, även teater, och sen gick vi i samma klass 3a-9an.
så vi är bekanta sen långt tillbaks. vi blev dock tighta ordentligt i slutet av gymnasiet.

Hänger ni med varandra mycket på fritiden? känner ni någon gång att ni
verkligen kan gå varandra på nerverna?

ja det gör vi nog. vi hänger rätt mycket ihop, ibland för att man är polare, ibland för att man har musiken ihop. ibland både och. därför har man inte så mycket paus från varanna alltid, och vi har också starka viljor båda två, så ibland orkar man inte med varann, hehe.

Det var ju något år sedan ni vann ted gärdestadsstipendiet, närmare bestämt 2007. Hur kändes det att få ta emot ett sånt ärofyllt pris?

helt fantastiskt faktist. jag trodde verkligen inte att vi skulle vinna. det var det som var så nice. en mäktigt upplevelse!

Ni driver klub spiderdogs, hur länge har ni hållt på med det? vad är det som kan hända en skön fredaskväll där?

det har vi gjort sen 2007. på klubb spiderdogs kan allt hända. adam tensta kan stå och köra sin senaste singel och plötsligt gästas av snook-danne och organismen. mofeta & jerre kan bjuda på världens show och knäcka huvudakten. 10 tunga freestyleare kan stå på scen och improvisera. mycket riktigt fett har hänt på spiderdogs och vi siktar på att köra igång igen till hösten.

Ni gör som sagt allting själva, och albumet bomben är helt själv produverat
 så vi kan ju tänka oss att de blir mkt jobb i studion, sedan kör ni liveshow, och driver en egen klubb, hur hinner ni allt, känner ni inte att det kan bli stressigt?

sjukt stressigt ibland. det är mycket man känner att man inte hinner med. men det är jävligt kul också. och i dagens musikbranch måste de flesta jobba väldigt hårt för att hålla sig aktuella.

Ni har släppt mkt EP:n och singlar, och senaste albumet Bomben släpptes i år, hur lång tid har ni jobbat på det albumet?

ca 3 år.

Under 2009 vilken festival tyckte ni publiken röjde som mest?

peace and love var SJUKT fett, det var en fantastisk spelning.

 

Har ni några inbokade spelningar nu till sommaren? så vi vet vart nästa stopp blir för lite sköna vibes!

Yes! I göteborg fredag 21 maj, kommer bli fett. orminge karnivalen 28 maj och siesta festivalen 29 maj. sen kör vi en FET stockholmsspelning på kägelbanan 11 juni, missa inte!

Vart brukar ni köpa era kläder? kanske ni har något sjysst tips till sommaren för alla killar och tjejer där ute!?

blandat, och mycket second hand. mitt tips: kör på det ni gillar och våga va fulsnygg, det blir roligare då!

Jag känner att ja då måste fråga, ad skulle ni absolut inte ta på er denna sommar?

ABSOLUT inte mössa!!! Skärpning på folk som har mössa på sig fast det är varmt och man typ hänger på en packad klubb... ser fåfängt ut i mina ögon. hatt eller keps är helt ok.

 
och du Mofeta, vad skulle du göra om någon klippte av ditt hår? känns som du
sparat otroligt länge på det, hur länge?

har faktiskt funderat på att klippa mig och köra jew-fro på sistone... men min tjej var jävligt negativ till det så jag vågar inte.

Tack Mofeta & Jerre!

Om Rastalove


21 år. Jobbar inom Fryshuset med ungdomar, går ledarskap i Mpower och är även kontaktperson i Täby.

Min vardag är blandad med reggaemusik, kreativitet, matlagning, politiska debatter med allt ifrån Ungdomsfrågor till mångkulturella frågor i samhället

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards