Alla inlägg under augusti 2010

Av rasta love - 31 augusti 2010 18:49

För ca tre veckor sedan så släppte JEPPSTARR en ny singel, melodin är själva orginalet som kapten röd och Jeppstarr gjort, men många artister har använt sig utav det. En utav de artister som har använt sig utav de är bl.a Hofmästarn & RoffeRuff med låten Spiralen går runt.



Av rasta love - 31 augusti 2010 12:10

Det är beundransvärt hur en del bara har talangen, de som föds med den. Alltifrån att sjunga, rappa, måla, spela gitarr, ja vadsomhelst. De som också övar på sin talang och når gränser som nästan ingen annan kan göra är också beundransvärt. De som har det lilla extra i var sak, och de som tar sig tid till att bygga upp det ännu bättre, ännu snyggare. Tänk er de som man kallar "nördar" för att dem kan något så otroligt bra, dem har ett brinnande intresse och fullföljer det dom gör. Jag beundrar dom.

Nörd ser inte jag själv som något negativt ord, utan mer ett ord som har en skicklighet bakom sig.


 




Av rasta love - 30 augusti 2010 17:55

Nu har en ny skolvecka startat, mycket som händer just nu, men jag trvis så himla bra här i Härnösand! Till helgen ska jag till sundsvall igen, varför? För att Nasty North kommer att uppträda på memento, så alla ni i sundsvall området och runtomkring, BE THERE! Supporta era grabbar ifrån Timrå!


De har kommit en bra bit på vägen och har byggt upp en väldigt bra grund för sin musik, tro mig jag vet. Jag har känt till dessa grabbar innan dom blev själva gruppen Nasty North. Som sagt missa inte! Vi ses där!  


De har precis kommit ut med en ny singel som heter Scream Out Loud.



Av rasta love - 29 augusti 2010 09:55

  Ni har väl inte glömt Mekka?! för ett litet tag sedan så kom han ut med nya singeln Made of. Här är iallafall en låt jag tycker är riktigt bra! En hyllning till alla mammor där ute. Lyssna på texten för den är riktigt fin!


Av rasta love - 28 augusti 2010 21:00

Här är lite bilder ifrån Fantan Mojah ifrån Kägelbanan den 27 Augusti 2010!



           


Bilderna är tagna utav  Patrick Patuu Gonzalez.

Av rasta love - 28 augusti 2010 19:24

Ni som följt min blogg ett bra tag, ni vet att jag för en lång tid sedan gjorde en intervju med Rapparen Finess när jag träffade honom i stockholm i våras. Om du missat den intervjun så kan du kolla in den HÄR


 


Ni som inte har laddat ner senaste singeln med Finess feat Sam-E kan göra det HÄR


Ritkigt skön låt, och grabben har en grym talang, No doubt!


Singeln är ifrån hans kommande Mixtape Välkomna Mig, som både Sam-E och Sephide medverkar på.


Låten släpptes exklusivt på Whoa.nu

Av rasta love - 27 augusti 2010 19:55

Imorgon är det reggaefesten i stockholm, blockaparty och en massa annat skoj! ikväll kliver somsagt Fantan Mojah upp på scenen, ALLTING HÄNDER NU!  Se till att vara där det händer!


Jah live

Av rasta love - 27 augusti 2010 14:04


Alltså denna video, denna låt, riiiiiiktigt tung enligt mig! Riktigt mustig låt, och refrängen har redan satt sig på huvudet. Riktigt bra, big upp till er grabbar!



Om Rastalove


21 år. Jobbar inom Fryshuset med ungdomar, går ledarskap i Mpower och är även kontaktperson i Täby.

Min vardag är blandad med reggaemusik, kreativitet, matlagning, politiska debatter med allt ifrån Ungdomsfrågor till mångkulturella frågor i samhället

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards