Alla inlägg under juli 2010

Av rasta love - 31 juli 2010 15:39

Hahaa! förfesten igår


Av rasta love - 31 juli 2010 13:24

Jag måste bara få säga mitt


Det är jävligt tråkigt tycker jag att folk snackar om en bakom ryggen, säger att jag tror jag är något och grejjer, jag är en jävligt glad tjej, nära till skratt. NI SOM KÄNNER MIG OCH UMGÅS MED MIG vet att jag skrattar hela tiden, det är för att jag uppskattar livet sjukt mycket, jag har bott på sjukhus i halva mitt liv, jag vet hur det är att inte ha något att leva för, och bara kämpa. Den här bloggen har jag haft ca 1 år nu och jag har haft flera andra, Men just den här har jag byggt upp på ett speciellt sätt. Den här bloggen är jag!



Jagvill sprida glädje,kärlek och musik. Jag tror inte att jag är någon speciell person eller något. Jag skiter fullständigt i hur många som vet vem "rastalove" är. Det är inte det jag är ute efter, att folk ska veta vem jag är. 

Sedan att man får höra att folk som man tycker så mycket om, pratar skit om en, folk som jag lyft fram i den här bloggen. Det är jävlig tråkigt, och jag hoppas verkligen ni tar åt er.


Jag har inte bråttom till något, jag vet att den här bloggen kommer bli större och större, men ni som hatar på, och är falska, har ingenting här att göra.

Av rasta love - 31 juli 2010 12:17

Idag är det burefestival här i sundsvall och vi får finbesök från sthlm, 3 killar ifrån slag från hjärtat! Nu ska jag kirra lite grejjer sedan dra mig upp mot berget.


Klla även denna sida, fick den skickad till mig ifrån en artist. Han har ett reggaeband här i sundsvall och jag själv tycker dem är riktigt mustiga!



http://www.ccesd.org

Av rasta love - 30 juli 2010 18:52

Blir utgång ikväll igen eftersom vi står på gästlistan, men först förfest såklart sedan krogen och sedan styr vi efterfest. Nu är det chillmode som gäller, lyssnar faktiskt på Danjah´s gamla låt MY LOVE. För er som missat intervjuen jag gjorde med honom i våras så kan ni läsa den HÄR



Av rasta love - 30 juli 2010 14:23

Som vi säger det, helkväll med helrör! Igår var vi ute på krogen, det var väldigt trevligt och jag träffade många jag inte sett på år & dar. Efterfesten höll igång till ca 06.00

 

       

Av rasta love - 29 juli 2010 18:41

Äntligen har jag fixat stationnär dator, har tvn som skärm haha gaaaanska mustigt

! Imorgon ska jag iväg och kirra min externa hårddisk där jag har typ ALLT. sedan ska jag även kolla upp minneskortet till kameran, galet mycket jag filmat.


Jag satt och tänkte på en sak, jag umgås väldigt sällan med tjejer har jag kommit på, jag pallar inte med dom, dom är så jobbiga och krångliga och de flesta snacka bara en massa jävla skit.

Dem säger inte saker rakt ut ifall det är något, utan man måste fundera ut vad det är som dom är sur över. Killar säger saker rakt ut om de är något och ska inte hålla på och krångla till det så mycket, de som är skönast när man umgås med dom, dom är mycket lättare att umgås med.

Fast jag får höra typ hela tiden att jag är en kille, kanske för att jag tänker som en kille, så där lätt och ska inte hålla på och krångla, iallafall så ska ni killar va fett glad över det , ni som umgås med mig iallafall hahaha!

Men jag lovar och svär jag är tjej, fastän jag rapar och bajsar. För det gör ALLA tjejer, även om ni inte vill tro det!


Hittade en gammal bild på min moppe jag hade när jag va 15 år, 3 & ½ år sedan.. tiden går sjukt fort.. ,men erkänn den var riktigt het!!


 

Av rasta love - 29 juli 2010 11:35

I helgen blir det liv i luckan för alla sundsvallare! Uppe på norra berget kommer evenemanget BURE att vara. En rad olika artister och Dj kommer vara på plats och en massa workshop, bl.a Dans,målning och skateboard! Så se till att få tummen ur röven och dra dit!
Ismail a.k.a I-Smile och Cheluz och Ras Udo kommer vara på plats för att uppträda, kommer bli fett!

Lördag 31 Juli
kl 14.00-04.00
Inträde 50:-


Här kan ni se alla artister/Dj

I-SMILE, CHELUZ & RAS UDO från SLAG FRÅN HJÄRTAT (REGGAE, STHLM)
- SUPAHUMANS (HIPHOP, STHLM)
- FRIHETSORKESTERN
- HENRIK STÅLNACKE
- PHONETIK (HIPHOP) - RESOLUTE SOUND
- THE GRAND CHAPELS QUARTET (STENROCK)


- DJ OJALA
- DJ NATTY WALLO
- DJ ARKA
- DJ GUSTO
- DJ BONAFIDE
- DJ BEEH

VI SES DÄR!

Av rasta love - 29 juli 2010 00:38

okej hurrni, de är bara 8 dagar kvar, och om 7 dagar öppnar campingen, inom 6 dagar måste ja tvätta... men ah de hör väl inte hit egentligen, fastän det bär på mina axlar att hela tvättkorgen är full med smutskläder och jag vet inte vad jag ska packa med mig till URF.

Här är iallafall lite info för er som missat eller glömt att kolla in deras hemsida.
www.uppsalareggaefestival.se  

Ett tredagars festivalpass kostar:
• 1250kr i förköp                        på plats 1450kr 
Endagsbiljetter kostar:
Tor 5/8 - 600kr i förköp          på plats 650kr
• Fre 6/8 - 650kr i förköp          på plats 750kr
• Lör 7/8 - 750kr i förköp          på plats 850kr

Öppettider: onsdagen den 4:e augusti kl.12.00 till söndagen den 8:e augusti kl.18.00

Incheckning på campingen kan endast ske under dessa tider:
Onsdag 4/8 kl. 12.00-00.00
Torsdag 5/8 kl. 10.00-00.00
Fredag 6/8 kl. 12.00-21.00

OBS! I år kan vi endast garantera plats på våran camping, till dem med förköpta campingbiljtter!

Det finns än så länge platser kvar på campingen och vi kommer att kontrollera läget dagligen och updatera denna sida allt eftersom.

OBS!Ta med kvitto för betalningen, dvs ett utskrift av bank utdraget.

Kostnad:
Förköp: 150 SEK per person och för alla dagar, eller 15 Euro
På plats dvs. om det finns platser kvar: 200 SEK per person och för alla dagar, eller 20 Euro
Obs inga andra avgifter tillkommer!
Bankgiro nummer för inbetalning är: 415-5966.

Artistschemat för detta år är över förväntan kolla in det här:

Bunny Wailer (Fredag)
Abyssinians
Mavado
Anthony B & The Roots Harmonics
Busy Signal
Gentleman & The Evolution
Alborosie & The Shengen Clan
Peetah & Gramps Morgan (Of Morgan Heritage)
Jah Cure
Midnite
Voicemal feat. Alaine
Misty in Roots
leYe
Million stylez
Natural Way
Jahcoustix
kalle Baah
Kapten Röd
Stone love
Channel one sound system feat mickey Dread & Ras Kayleb
Meditative sounds feat. Kenny Knots
Serengeti
I Mosa
Slag från hjärtat
Robert Arthill
Labyrint
Amsie Brown & The Awakening Band
Roots by Nature
Dani M
SKAnsen
MIR Crew Feat. MC Sandor

Om Rastalove


21 år. Jobbar inom Fryshuset med ungdomar, går ledarskap i Mpower och är även kontaktperson i Täby.

Min vardag är blandad med reggaemusik, kreativitet, matlagning, politiska debatter med allt ifrån Ungdomsfrågor till mångkulturella frågor i samhället

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards