Alla inlägg den 23 juli 2010

Av rasta love - 23 juli 2010 21:24

  


Jag kom ihåg när var 13 år, jag hade sett i tidningen att Damian Marley skulle spela i stockholm på Nalen. Jag blev alldeles ivrig och visade min syster " kolla kolla!! Damian ska spela i stockholm!!!!" (Att åka till stockholm var ju stort bara de, iaf när man bor så långt ifrån som jag gjorde) Jag hoppades så innerligt att jag skulle få åka ner, problemet var bara att jag var ju bara 13, och jag fick ju naturligtvis inte åka själv, och jag kunde inte komma på någon jag kunde åka med. Det börja växa en besvikelse i mig att inte få se en av mina största idoler live.

Det gick nån vecka och jag skulle fylla 14 år, och det ända jag önskade mig var att få åka ner till stockholm och se honom, ingenting annat ville jag ha, bara en resa och biljett!

Dagarna gick och et blev den 4 Februari, jag fyllde 14. Det ända jag ville var att öppna presenterna!! vem vill inte det lixom?! Well, jag fick ett stort platt paket, lika stort som ett A4 papper och lika platt som en serietidning... jag öppnade och fick först syn på en ram, sedan kollade jag på bilderna, det var fullt med bilder på Damian, sedan stod det ; Grattis på 14års dagen!

2006-03-13 Damian Marley och sedan var det 2 biljetter till konserten.
JAG VAR ÖVERLYCKLIG OCH BÖRJADE GRÅTA FÖR JAG VAR SÅ GLAD!!!

Av rasta love - 23 juli 2010 11:00



Maryrose och Gabbie är två sundsvalltjejer på 18 och 17 år. De har dansat sen dom kunnat stå på sina egna ben i princip. Tillsammans blir dom duon Tiny-twize & GeeTay. Dessa tjejer har en potential som jag inte sett hos någon annan dansare här i sundsvall. Dom går ut på gator och torg, tar med sig sin bombox och kör sitt rejs, dansar tills dom inte orkar mera. Med detta sprider dom sjukt mycket glädje, folk bli gladare. Plus att det händer nånting här i sundsvall!
Det ska dom ha creed för tycker jag.



Med sina egna ord säger tjejerna så här


Tiny-Twize: För mig så är dansen en livsstil från början till start. Det har varit ett sätt att hantera vardagen och förmedla mig som person via dansen. Det är ett sätt att tala för mig, släppa allt och omfamnas av det jag älskar mest, dansen. Jag dansar heller inte för att imponera utan för att förmedla.


Geetay: Dansen betyder allt för mig, det är ingen sport för mig längre. Det var en sport för mig när jag var typ 4a, nu är det min livsstil. Dansen går alltid först.






Kör hårt tjejer, ni är grymma!

Om Rastalove


21 år. Jobbar inom Fryshuset med ungdomar, går ledarskap i Mpower och är även kontaktperson i Täby.

Min vardag är blandad med reggaemusik, kreativitet, matlagning, politiska debatter med allt ifrån Ungdomsfrågor till mångkulturella frågor i samhället

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards