Alla inlägg den 11 juli 2010

Av rasta love - 11 juli 2010 15:52


Mizta Rodga


Född och uppvuxen i Blekinge i södra sverige. Redan år 1983 då han var endast 8 år kom han i kontakt med hiphopmusiken. När han var 13 år började han rappa med en vän vid namn Mika.  1996 Kom hans första album ut som hette M.O.B Mutherfucker on bud där även infinite mass var med. År 2007 kom hans andra album ut med bl.a Michael Knight var med på.

Inom en snar framtid kommer hans tredje album att släppas och då kommer ni få  ta del utav det här på bloggen.


Mizta Rodga som tillsammans med Rigo (Crossfire/Topaz) & Toby Zaiboot har gjort en version av en gammal klassiker -Rumours. Beatet är Producerat av Mac.


Den är riktigt mustig, jag gillar flowet i låten och det känns riktigt roots i det hela.

De har även gjort denna låt tillsammans




Ni kommer få se mycket mer utav Mizta Rodga här i bloggen så håll utkik.
Bless

Av rasta love - 11 juli 2010 13:59

Goddamn vilken kväll det var igår, den var både bra och dålig, Hoffmaestro var de band jag såg först och även filmade, jag säger bara  SÅ JÄVLA GRYMMA. Jag har nu nya idoler och det är dem! Jag tror inte det finns något mer band som jag sett ha sån jävla energi på scenen. Sedan att dom kör världens röjjlåt och sedan går över till en som nästan kallad ballad, och dom gör det så jävla bra bara.
Sedan så om man lyssnar noga så hör man hur bra deras röster går ihop. Ah well, jag ska inte sitta och skriva en hel kärleksförklaring haha.

Sedan var det dags för Maskinen. Dom var inne i Mad Housetältet, där det är fett mycket skum, sjukt mycket  småkillar med kepsen på sne och småjejer som har uringningen alldeles för långt ner. Hursomhelst, vi stod längst fram och det var ett sjukt drag även fast dom inte ens hade kommit upp på scenen, sen kom dom upp, och gjorde allting så jävla bra! Sedan måste jag påpeka att Djn före var sjukt duktig, Style Of Eye! 

Idag blir en vilo-packar-dag för imorgon drar jag ner till stockholm för att jobba och umgås med min kära storasyster.
Kommer stanna där tills på Torsdag, Hojta om ni vill vara med i filmen som jag kommer göra angående Öland Roots festivalen.

Om Rastalove


21 år. Jobbar inom Fryshuset med ungdomar, går ledarskap i Mpower och är även kontaktperson i Täby.

Min vardag är blandad med reggaemusik, kreativitet, matlagning, politiska debatter med allt ifrån Ungdomsfrågor till mångkulturella frågor i samhället

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards