Alla inlägg den 4 juli 2010

Av rasta love - 4 juli 2010 22:43

Jag fick ett mail utav en i Desert Rose idag, jag har aldrig hört dom tidigare, visste inte vilka de var, jag lyssnade igenom deras nysläppta Album Enter the Apes. Jag var lite småskeptisk i början, eftersom jag aldrig hört dom tidigare, men jag lyssnade igenom en del låtar och dom överraskade mig på ett positivt sätt vill ja lova. Deras energi utspeglas i låtarna, och jag gillade texterna, spec låten Runnin som redan har blivit en favorit. 
Låten Keep on pushing påminner mig om Matisyahu faktiskt, lite samma stuk, om man lyssnar precis i början så är det läskigt likt.


I övrigt så måste jag ge creed till producenterna, sjukt mustiga riddim's. De var dom jag la märkte till först.


Jag hoppas jag får höra mer ifrån dessa grabbar, och jag vill definitivt ha deras platta! Tycker ni kan gå in på deras hemsida här   och ladda ner deras senaste album! 


Låten Runnin med Desert Rose


Av rasta love - 4 juli 2010 17:32

Jag älskar att vara kreativ, gör inte du det? 

     
Mi no hear evil         Mi no see evil      Then mi no speak evil



 

Om Rastalove


21 år. Jobbar inom Fryshuset med ungdomar, går ledarskap i Mpower och är även kontaktperson i Täby.

Min vardag är blandad med reggaemusik, kreativitet, matlagning, politiska debatter med allt ifrån Ungdomsfrågor till mångkulturella frågor i samhället

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards