Alla inlägg den 25 juli 2010

Av rasta love - 25 juli 2010 15:40

På sista tiden har jag glömt något, något väldigt viktigt för mig, något som får mig att må bra och något som jag verkligen brinner för. Målandet. Att sätta sig ner i lugn och ro för att inta pennan i handen och skissa precis vad man vill, är för mig en utav de underbaraste känslorna som finns. Ingen som säger att det är rätt eller fel, ingen som skäller om att färgen hamnar utanför linjen, ingen som säger att skuggan är åt fel håll, ingen som säger att porträttet liknar en tecknad åsna istället för den person det skulle avbilda. Nej ingen kan säga någonting när du sitter där själv och skissar. Det är nog det jag gillar med att måla och skissa, det gör ingenting om färgen hamnar utanför linjen, det är ingen som dör utav det, och skuggan kanske skulle vara åt det hållet den är åt, vad vet du om det? Och vem har sagt att man inte KAN måla utanför linjen, det kanske blir snyggare?


Jag säger nu som när jag var liten och det var julafton. Min mor hade köpt en chokladkalender till mig. Innan hon räcker över den till mig så säger hon " Mathilda man kan inte äta alla chokladbitar på engång" ... någon timme gick och jag kom ner till mamma i köket, full med choklad runt munnen och sa "Man KAN visst äta dom på engång!" 


   
 
   
    



Av rasta love - 25 juli 2010 13:52

  
Skaburbian



Bandet har förnärvarande 5 stycken medlemmar och alla dom är uppväxta i Luleå. Som minst var de bara 3 och som mest var dom 8 styckna i bandet. Deras grupp bildades ungefär runt 2001-2003. Eftersom att alla medlemmar inte bodde i sverige så var det inte förrän vid 2007 som de börja spela då alla flyttat till sverige. De har släppt hela 4 album, och när ni minst anar det så kommer dom ut me någon nytt och fräsht!
    Deras namn Skaburbian kommer förstochfrämst ifrån Ska
 sedan burbian från engelskans suburb som betyder förort, där av Skaburbian.

Med deras låtar fokusera dom på realtidsproblematik, deras ideologiska hållpunkter skiftar inom konstellationen. "Rättvisefrågor är ett starkt ledord för oss alla"


"Hur kom ni på att börja med just reggae?"
" -Pga. Inkompetens. Vi skulle spela hardcore men han som höll guran var för dålig och fastnade i baktakt"
Av rasta love - 25 juli 2010 03:50

  

Inte långt kvar tills URF nu, det är egentligen helt galet vilka artister dom har bokat i år. En som jag riktigt längtar till att se är Gentleman. Känner på mig att det kommer bli så sjukt mustigt. Självklart ska jag kolla på Slag från hjärtat, har ju bara sett Ismail uppträda men inte hela bandet, ska bli kul att se dem. ska du dit? Holla at me!

Om Rastalove


21 år. Jobbar inom Fryshuset med ungdomar, går ledarskap i Mpower och är även kontaktperson i Täby.

Min vardag är blandad med reggaemusik, kreativitet, matlagning, politiska debatter med allt ifrån Ungdomsfrågor till mångkulturella frågor i samhället

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards