Alla inlägg den 3 juli 2010

Av rasta love - 3 juli 2010 16:02

   

LIVE PÅ GRÖNA LUND DEN 7 JULI

Damian Marley & Nas ska nu uppträda på Gröna Lund den 7 Juli!
Eftersom de skulle uppträda på Hultsfredsfestivalen som nu har gått i konkurs så fick dom spelning på Gröna Lund istället.  

Låtar ifrån kommande albumet Distant Relatives kommer de två artisterna att bjuda på, kanske blir det låten Road to zion också? Det får vi hoppas på, den låten samarbetade dom med tillsammans år 2005.

Av rasta love - 3 juli 2010 11:26

Jag måste få visa er, skillnaden mellan reggae och reggae. Nu kanske ni tro att jag är fett knas som ska försöka förklara, men det är ganska enkelt. När jag hör ordet reggae så tänker jag på bongotrummor, gemenskap, glädje, frid. Sedan tänker jag på enkel musik, alltså inte datorperfekt, inte autotune, inget sånt utan bara helt äkta musik ifrån det som människan själv skapar.


Kolla in den här musikvideon, kan du se buskapet? Ser du glädjen, gemenskapen som finns där.



Visserligen är det en video med Bob marley, och han är en legend, men bortser man ifrån det och tänker utifrån videons synpunkter så hittar man det jag precis skrev, det är helt enkelt one love


Sedan så har ju åren gått och tekninken gått framåt med stormsteg, de flesta använder sig utav datorprogram i dagens läge, no doubt. Den videon jag ska visa nu, ska man relatera den till den "nya" reggaen, eller ska man helt enkelt relatera den till enbart genren Dancehall?


När jag tänker Dancehall så tänker jag mig en modernare bild utav reggaen, fast ändå att känslan finns där och att det är äkta naturligtvis. Men den här videon som jag ska visa nu, är den dancehall eller är den enbart "tjäna-pengar-video" Delvis tänker jag på att hon framför sig själv som fett sensuell och så länge en brud som ser "bra" ut i videon så är det helt okej, och allting är bra. Jag tycker inte det. För mig känns det oäkta bara, visst själva låten är bra, men när det komer till budskapet så blir det knas, iallafall för mig.





Bless


Vill du veta mer om vad som händer hos mig i sundsvall så kika in här

Om Rastalove


21 år. Jobbar inom Fryshuset med ungdomar, går ledarskap i Mpower och är även kontaktperson i Täby.

Min vardag är blandad med reggaemusik, kreativitet, matlagning, politiska debatter med allt ifrån Ungdomsfrågor till mångkulturella frågor i samhället

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards