Alla inlägg under juli 2010

Av rasta love - 11 juli 2010 13:59

Goddamn vilken kväll det var igår, den var både bra och dålig, Hoffmaestro var de band jag såg först och även filmade, jag säger bara  SÅ JÄVLA GRYMMA. Jag har nu nya idoler och det är dem! Jag tror inte det finns något mer band som jag sett ha sån jävla energi på scenen. Sedan att dom kör världens röjjlåt och sedan går över till en som nästan kallad ballad, och dom gör det så jävla bra bara.
Sedan så om man lyssnar noga så hör man hur bra deras röster går ihop. Ah well, jag ska inte sitta och skriva en hel kärleksförklaring haha.

Sedan var det dags för Maskinen. Dom var inne i Mad Housetältet, där det är fett mycket skum, sjukt mycket  småkillar med kepsen på sne och småjejer som har uringningen alldeles för långt ner. Hursomhelst, vi stod längst fram och det var ett sjukt drag även fast dom inte ens hade kommit upp på scenen, sen kom dom upp, och gjorde allting så jävla bra! Sedan måste jag påpeka att Djn före var sjukt duktig, Style Of Eye! 

Idag blir en vilo-packar-dag för imorgon drar jag ner till stockholm för att jobba och umgås med min kära storasyster.
Kommer stanna där tills på Torsdag, Hojta om ni vill vara med i filmen som jag kommer göra angående Öland Roots festivalen.

Av rasta love - 10 juli 2010 20:09

Hahaha! min mor är bra rolig, jag sitter hemma hos henne, hon bor mitt i stan. Musiken börja dåna och då säger jag; undra vilket band som börja spela nu? Hon ba; de är säkert såna där som dricker blod!
jag börja ASgarva haha! Och nu ... sitter hon med en bok bredvid mig som handlar om modern satanism.. hah alltså shit, men när hon börja läsa va de riktigt intressant. Hon berätta om ett band som uppträdde i Norge på 90-talet som en medlem sköt sig, och en annan medlem fotade kroppen till deras kommande skivomslag... riktigt vidrigt. Sen gjorde han pudding utav skallben och hjärnsubstans... alltså man börja undra vad det finns för folk.
Inte för att detta hör till rastakulturen på något sätt, men riktigt sjukt så jag var tvungen att dela med mig.

Nu ska jag snart bege mig ner mot den dånande musiken och dokumentera!

Av rasta love - 10 juli 2010 17:03

Helt slut efter gårdagen, men fett kul var det, har filmat en massa och tagit massa bilder, ska försöka få upp det här i bloggen, min dator är inte samarbetsvillig för fem öre så jag måste kirra detta på något sätt. Nu är det bara att börja peppa på nytt för ikväll är det Hoffmaestro! Det kommer bli så sjuuukt mustigt! Och ni som ser mig, kom fram och säg hej, alltid lika roligt!
 
Bless

Av rasta love - 9 juli 2010 16:15

Äntligen har min tröja kommit! Fast det ska vara guldiga ränder inte silvriga, men min kamera är fett knas ..

vad tycker du?

   

Av rasta love - 9 juli 2010 12:55

Känner peppen redan, jag hoppas att alla är goa o glada för ikväll ska vi ha kul!
Ikväll ska jag förbi pipeline scenen där endel som jag känner kommer att uppträda. Scarlet Radio (punk) Elsa sjögren (sing & songwrither ) & edström och backlund! kommer bli feeeeett! NU PEPPA VI!!

Av rasta love - 9 juli 2010 02:03



28 dagar kvar till URF - 2010/08/05


Av rasta love - 9 juli 2010 01:45

Nyss hemkommen ifrån gatufesten, eller jag sitter i mammsens lägenhet, mitt i stan, musiken dånar fortfarande och mina fötter väääärker som nå ja vet inte vad! Gatufestens utbud på reggaen är ju hur dålig somhelst, det ändå som kan räknas i den genren är Hoffmaestro. Dom kommer spela på lördag, och dom ska jag se! blir 3dje gången jag ser dom. Så sjukt bra live så jag vet inte vad, så jävla tajta på scenen, klockrent.

Idag såg jag även bandet Kent. Inte alls min typ av musikstil men jag gav det en chans, och faktiskt så är live musik såå mycket bättre ( såklart ) man får en helt annan känsla av musiken, jag som inte diggar dom i allmänhet, tyckte dom var hur bra som helst på scen! Det var ett sjukt drag!

Jag vet, jag hade inte tänkt gått på gatufesten detta år, men jag fick en 3dagars helt gratis så då kan man inte tacka nej, och att va social o umgås, ME LIKE!  Nu kör vi, HELA HELGEN!

Bless

Av rasta love - 8 juli 2010 13:17

Sjukt rolig kväll igår! satt hemma hos mig på gården först sedan drog vi ner mot stan. Fett mycket folk och jag tro ja träffa på hur många som helst som jag inte sett på år och dar, fett kul var det. Jag ska snart ner och kolla på talangtävlingen på Pipeline scenen. Blir nog till att fota lite därifrån.

För övrigt är jag på fett dåligt humör just för att min dator vägrar ta emot filmkameran, och jag kan inte jobba med filmerna på min dator, jag kan heller inte lägga upp någonting på youtube från min dator, för att sedan lägga in det här i bloggen. Jag kan knappt lyssna på musik på min dator, kul vaaa...Usch jag måste få ordning på detta nuuuuuuuuuuuuu!! Har ju en massa feta låtar som bara ligger som ni måste få ta del utav!

Bless

Om Rastalove


21 år. Jobbar inom Fryshuset med ungdomar, går ledarskap i Mpower och är även kontaktperson i Täby.

Min vardag är blandad med reggaemusik, kreativitet, matlagning, politiska debatter med allt ifrån Ungdomsfrågor till mångkulturella frågor i samhället

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards