Alla inlägg under juli 2010

Av rasta love - 20 juli 2010 22:02

Äntligen hemma, efter en lång och tråkig tågresa. Idag så hookade jag upp med Ismail för en intervju, efter denna intervju så insåg jag hur mycket han kan, hur mycket han vill väl för alla andra, och hur säker han är på sig själv och vad han tror på.
Helt sagolikt har det varit dessa dagar. Folk kan tycka att en festival åker man på för att supa sönder sig själv och endast röjja sönder. Faktiskt inte för min del, jag har haft intressanta disskutioner med en hel del människor om alltifrån politik, hur samhället är, till vad bibeln ger en för kunskap inom religionen. Vad man själv tycker och tänker. Jag älskar att kunna diskutera med människor som inte ska tillrättavisa en utan acceptera en för vad man tycker och tänker och vet. Underbar musik som man kunnat dansat till på sitt sätt ingen dömde.

Fantan Mojah avslutade hela festivalen på ett riktigt grymt sätt. Ett riktigt stort publikhav med en massa människor som svängde med sina långa dreads.

Han pratade om att man skulle visa lejonsymbol osv, att man ska prisa gud. Där tyckte jag gränsen tog vid, delvis för att de flesta va antingen riktigt höga eller väldigt påverkad av alkohol. Då känns det fel att uppmuntra till sådand när folk är i det tillståndet kan jag tycka, delvis för att de flesta kanske inte är så insatta i rasta och vet inte vad det står för. Men för övrigt en mycket bra avslutning på hela festivalen.

Strandparty vart det efter sista konserten där bl.a syster sol, general knas, kapten röd och en massa andra artister deltog, minglade runt och var allmänt trevliga!

Denna festival tycker jag var sjukt mycket bättre än uppsalas reggae festival, Öland roots är mera gemenskap, mycket mysigare!

Vad ni kan vänta er härnäst är bilder ifrån festivalen. Dom kommer jag trixa med imorgon på jobbet.

Tack till alla ni som jag fått spenderat denna helg med, tack till artisterna som ville vara med på film/bilder.


Av rasta love - 19 juli 2010 23:01

Helt sjukt. Nu är jag en ny människa känns det som, nästan iallafall. Jag har tagit mycket lärdom ifrån massa människor ifrån festivalen. Det var så underbart att vara där, man ser verkligen det äkta rasta. Man ser Kärleken. 

Imorgon kommer jag hem och då kommer även bilder upp. Kommer även lägga upp all info på min facebooksida som heter rastalove blogg. Bli medlem i den!

Nu ska jag sova och imorgon ska jag hooka upp med ismail ifrån slag från hjärtat för att hänga med honom en hel dag, intervjua, skratta, prata öland roots minnen!

Så vi hörs imorgonkväll

Bless!  

Av rasta love - 14 juli 2010 23:49

Igår så var jag ju hela kvällen på kungsträdgården för att filma The soul beats the riddim, Jag fotade även en del också. Dom var riktigt grymma live, en jävla energi på scenen, skuttade runt som två duracellkaniner och maxade publiken! Underbart att se så mycket folk också. Gästades av Ismail ifrån slag från hjärtat gjorde dem också. Jag har alltid beundrat honom för hans röst, jag älskar de sjukt höga tonerna som han sätter så klockrent! Man såg på honom att han verkligen sjöng ifrån hjärtat. Efter spelningen filmade jag backstage med hela bandet. 

Imorgon kl 08.15 kommer bussen gå ner mot kalmar, jag martin och iffectz åker tillsammans ner, där nere kommer vi träffa my för att styra sen åka ut till öland.

C yah Bless

   

Av rasta love - 14 juli 2010 10:11

Helt Galen kväll igår! Vi drog aldrig till Skansen, stannade kvar på kungsan. Bilder ifrån gårdagen kommer komma upp ikväll. Nu sitter jag på roslagsbanan på väg in till stan för att sedan dra ut till fjäderholmarna. Kommer bli fett naiiz. Har fett mycket bilder från igår så håll utkik ikväll här efter dom. Bless

Av rasta love - 13 juli 2010 16:35

Nu har jag legat på stranden hela dagen, så sjuukt skönt! Saknar sundsvall är något långt ifrån jag gör iallafall. Snart blir det mat, grillad kyckling och sallad, och sedan styr vi in mot stan. Allsång på skansen kommer bli fett naaaiz haha. 

Förresten, fick ett samtal idag, och jag blev fett glad. Lovar att ni kommer få veta vad det handlar om..Såsmåningom hihi!

Men vad tycker ni om denna grupp? Jag tycker dom låter fett sköna
The Soul Beats The Riddim 


Av rasta love - 12 juli 2010 20:50

Äntligen framme i stockholm, viggbyholm. Här flådas de på som fan iallafall, precis tagit kvällsdopp vilket var mitt första dopp för i år! Nu ska jag och syrran grilla lammspätt med potatisgratäng, jag lovar er min syster är BÄST på att laga mat, helt sinnes alltså! 

Imorgon kommer troligtvis Ismail (Slag från hjärtat) vara på kungsträdgården så ni som inte planerat in något än, be there!! Jag ska dit en sväng för att kolla läget iallafall. 

Av rasta love - 12 juli 2010 12:05

Om ca 2-3 timmar rullar tåget mot stockholm och jag ska njuta av uuuunderbara stockhooolm. Om bara 3 dagar bär det av till Öland och jag känner verkligen peppen!

Av rasta love - 11 juli 2010 15:52


Mizta Rodga


Född och uppvuxen i Blekinge i södra sverige. Redan år 1983 då han var endast 8 år kom han i kontakt med hiphopmusiken. När han var 13 år började han rappa med en vän vid namn Mika.  1996 Kom hans första album ut som hette M.O.B Mutherfucker on bud där även infinite mass var med. År 2007 kom hans andra album ut med bl.a Michael Knight var med på.

Inom en snar framtid kommer hans tredje album att släppas och då kommer ni få  ta del utav det här på bloggen.


Mizta Rodga som tillsammans med Rigo (Crossfire/Topaz) & Toby Zaiboot har gjort en version av en gammal klassiker -Rumours. Beatet är Producerat av Mac.


Den är riktigt mustig, jag gillar flowet i låten och det känns riktigt roots i det hela.

De har även gjort denna låt tillsammans




Ni kommer få se mycket mer utav Mizta Rodga här i bloggen så håll utkik.
Bless

Om Rastalove


21 år. Jobbar inom Fryshuset med ungdomar, går ledarskap i Mpower och är även kontaktperson i Täby.

Min vardag är blandad med reggaemusik, kreativitet, matlagning, politiska debatter med allt ifrån Ungdomsfrågor till mångkulturella frågor i samhället

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards