Alla inlägg den 15 juni 2010

Av rasta love - 15 juni 2010 08:41

Jag har tänkt på en sak väldigt länge och undrat, vem skapar modet? jag undrar ifall det sitter någon person som verkligen bestämmer att " De här kör vi på i höst" Hur blir modet till egentligen?

Senaste åren har det kommit allt mer 80tal tillbaka. legging's i färger, kavajer, och allt ska gärna va i färg. Jag var in på moyo för ett bra tag sen, en skateaffär här i sundsvall ( och den enda ) typ. Eller jag är väl ofta där men jag ska berätta om en speciell gång. Det var i höstas, och jag såg alla skiddressar och tyckte alla färger såg rätt nice ut tillsammans, dom blandade färger som egentligen inte går ihop alls, det kunde vara orange och rosa, grönt och blått, jamen ni greppa va? 
Jag undrar om det var någon som sa " Nu är folket så tråkigt så nu blandar vi lite färger till modet" och sen blanda han helt fuckedup?
Nu menar jag inte att det är fult med att ha sådär, men själva tanken på vart det kommer ifrån, jag menar är det EN person som sitter och bestämmer, så vill jag få er att förstå att jag tycker han/hon är ganska fantasilös.



Senaste åren har det varit en trend med rasta adidas jackor. MED FYRA RÄNDER!!!?? .. och nu har jag greppa att det är lite soft att vara indiepop/lång lugg o snagg på sidorna o hej ohå! ... hmm, Undrar varför man bestämmer att en viss " musikstil" ska bli  trend. Tror mer eller mindre att dom som är mer " äkta " stör sig lite på att det ska vara  så. Jag stör mig. Tillbaka till dessa rastajackor. För mig känns det inte äkta när jag ser dom, jag ser endast en modetrend som jag vill ska upphöra låååååångt och aldrig mer komma tillbaka! lite ungefär så ja.

Vem tror du har skapat modet? eller är det ens någon person? kanske är en apa hihi!

Om Rastalove


21 år. Jobbar inom Fryshuset med ungdomar, går ledarskap i Mpower och är även kontaktperson i Täby.

Min vardag är blandad med reggaemusik, kreativitet, matlagning, politiska debatter med allt ifrån Ungdomsfrågor till mångkulturella frågor i samhället

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards