Alla inlägg den 26 juni 2010

Av rasta love - 26 juni 2010 11:21

Jag antar att många av er, typ 95% av alla är bakis idag haha! Tycker inte ett dugg synd om er, som man bäddar får man ligga! 


Igår satt jag och funderade på en sak, dehär med dreadlocks. Det är fler och fler som skaffar det, jag undrar varför? För att det är snyggt förmodar jag. När man har dreads så kopplas man automatiskt till rasta direkt,sen så ser det väl ut så att de äldre tror att du är en pundare, de unga tror du röker på och polisen stoppar dig på gatan för att dem tror att du bär på något som nu är olagligt, jag skriver bara vad jag tror och drar inte några förhastade slutsatser så ni vet om det.
Jag har en polare här i sundsvall som faktiskt är rasta och ja, han har då dreads, han blev stoppad utanför pressbyrån av 2 poliser, och de bad honom att följa med till polisstation för pissprov. Han betedde sig inte konstigt, han gick på trottoaren och bara va. Är det rätt eller fel tycker du? 


jag kan tycka att det är fel att se -vemsomhelst- med dreads.  Även om det bara är en frisyr så är det förstochfrämst rastas som har den typen av frisyr, om inte rastaflätor. Där är det rätt viktigt att poängtera att dreads och rastaflätor inte är samma sak, vilket många tror. Rastas har dreads för att följa deras religions uppmaningar, i dehär fallet är det att inte klippa sitt hår, samma som att du inte får röra kroppen på annat sätt som att amputera,ge/ta emot blod. Enligt en rasta så är kroppen det heligaste du har. 

Så, varför har så många börjat skaffat dreads? majoriteten av alla 15-18 åriga försochfrämst killar har dreads idag, Är rasta en trend? är det något som försvinner om något år? Jadu vem vet.

Om Rastalove


21 år. Jobbar inom Fryshuset med ungdomar, går ledarskap i Mpower och är även kontaktperson i Täby.

Min vardag är blandad med reggaemusik, kreativitet, matlagning, politiska debatter med allt ifrån Ungdomsfrågor till mångkulturella frågor i samhället

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards