Alla inlägg den 23 juni 2010

Av rasta love - 23 juni 2010 16:54

Jag blir fett glad! så jäkla skönt och se att dessa grabbar har hittat hem! Dem strålar självförtroende. Det som jag tycker är fett roligt är att jag sett dom utvecklas ända från början, och jag kan se att 2010 är deras år. Dem var med i Rockkarusellen och kom vidare till finalen, dom har redan varit förband till Supersci, Petter och Lazee. Dom gör sin grej och dom gör det fett cleant.


Se till att denna video får 2000 lyssningar så får DU tillgång att ladda ner låten! 
 


Av rasta love - 23 juni 2010 14:23

Ky-mani marley är rätt känd för att eftertitla sin fars låtar, han kör gärna cover på dem och sprider sin fars texter på ett glädjefullt sätt. Jag har själv i mitt huvud kategoriserat upp marley bröderna, det tror jag alla gör med allt. Damian kör helt sin egen stil och har satsat på Dancehall, ziggy och Ky-mani ser jag som personer som är öppen för förslag och gör gärna saker utöver själva musiken, uppträdande. T.ex film och producering.

När jag såg bilden på Nas  & Damian Marley så kände jag att jag sett bilden förut, jag kände igen den så otroligt. Sedan googla jag och fick svaret, kolla in detta, rätt coolt ändå. Det känns som att detta är en typisk ziggy grejj att göra, men Damian, Dancehall killen, Denna gången var det hans tur att efterlikna sin far.

  

  

Av rasta love - 23 juni 2010 13:04

Min stubin är rätt kort, speciellt när ingenting går som planerat. Nu har min dator krashat för 3 gången, fett lack på det. Oerhört sugen på att slänga ut den genom fönstret ibland.. men ey! Det finns alltid lösningar, just nu sitter jag på jobbet och bloggar, förhoppningsvis kommer datorn vara fixad tills ikväll.


Imorgon ska jag fotas, kommer bli spännande. Ni kommer få se resultaten troligtvis efter helgen. Sen imorgonkväll ska vi ha AfterWork uppe på Norra berget, grillning osv. Kommer bli sweet.



Har gått och sjungit på den här låten 24/7 nu .. Den fastnar lätt på hjärnan.


Om Rastalove


21 år. Jobbar inom Fryshuset med ungdomar, går ledarskap i Mpower och är även kontaktperson i Täby.

Min vardag är blandad med reggaemusik, kreativitet, matlagning, politiska debatter med allt ifrån Ungdomsfrågor till mångkulturella frågor i samhället

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards