Alla inlägg den 19 juni 2010

Av rasta love - 19 juni 2010 11:28

Du är rasta om du röker marijuana, annars är du en wannabe.

Ja, ungefär så låter det på sundsvalls gator iallafall, kanske likadant i din stad? Hur som helst så känns det som att varenda unge går och bär på något med marijuana tryck på eller rastafärgerna, vad de är relaterat till, det har dem dessvärre ingen fucking aning. Dom sitter och röker på hemma i vardagsrummet, tittar på tv, lyssna på en fet reggaelåt, sen käkar dom munchies. Vart fan går det ihop med rasta? Rasta är en religion, att röka marijuana är en sån minimal sak om du gämför. 
En rasta röker för att kunna meditera och kontakta sin gud Jah. Jag ser inte någon koppling alls mellan att sitta i rummet o röka på med polarna för att bli beng, till att ta kontakt med sin egna gud. Att ta kontakt med sin gud är religionsrelaterat, vilket det inte är när man röker en fet med sina polare för att bli beng.
Men en rasta behöver inte heller röka på, samma sak som en kristen person inte behöver gå i kyrkan varje dag, det är från individ till individ,  

Marijuana ser jag som en ren och skör växt, folk kallar det för drog. En drog för mig är något kemikaliskt, något som är tillgjort. Knark är ett ännu hårdare slagord. Droger, knark, kemikalier inblandade är ej en ren och skär planta ifrån jordens yta. Där ser jag en tydlig gräns mellan Marijuana och Knark.

Denna planta är ganska otrolig när man väl tänker efter. Jag tror att den har svårt att legaliseras just för att den skulle kunna slå ut så pass många andra industrier. Tänke er, en planta, flera industrier. Det låter rätt ologiskt kan tyckas, men det är fakta.

Marijuana kan inte bara ta dig till en förskönande värld utan också slå ut både kläder, bomulls industrier. Framförallt ciggarettindustrin, den skulle gå rakt åt helvete, och det som är det intressanta är att just den marknaden är en utav de största i dagens läge. Så undra vad som skulle hända om plantan legaliserades? 

Sedan är det väldigt intressant hur man ser en tydlig gräns mellan denna planta och människan. Människan har en centralstation i hjärnan som är till för att kunna stimuleras av just cannabinoider, En planta från jordens yta, en människa med centralstation för plantan, Där ser jag min koppling.


Bless

Om Rastalove


21 år. Jobbar inom Fryshuset med ungdomar, går ledarskap i Mpower och är även kontaktperson i Täby.

Min vardag är blandad med reggaemusik, kreativitet, matlagning, politiska debatter med allt ifrån Ungdomsfrågor till mångkulturella frågor i samhället

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards