Alla inlägg den 30 juni 2010

Av rasta love - 30 juni 2010 23:34

   

The Harder They Come the stronger we get!

Köp en biljett till festivalen mellan 25 juni och 18 juli, och du får en dvd skiva med en speciell samlarutgåva av legendariska filmen "The Harder They Come" med Jimmy Cliff, späckad med extra material och du får chansen att vinna en resa för två till Västindien!


Samtliga som köper sin biljett under kampanjen är med i tävlingen och har utöver en grattis DVD, chansen att vinna resan. Vinnaren presenteras på stora scenen lördag 7 augusti och på Afro Caribbean Travel och Uppsala Reggae festival.



Ni som inte har hunnit köpt eran biljett ännu, eller rättare sagt ni som inte fått tummen ur röven för att beställa.. här har ni fetaste erbjudandet!

Artister som Anthony B, Bunny Wailer, Gentleman, Slag från hjärtat och massa massa fler artister kommer uppträda.



Här kan ni kolla in priserna

http://www.uppsalareggaefestival.se/festival/biljetter.php

Bless

Av rasta love - 30 juni 2010 18:08

Alla har vi speciella minnen ifrån livet, kanske var det från gårdagen, kanske var det för 5 år sedan. Vi alla kommer uppleva nya äventyr som blir minnen. 



Jag minns en gång när jag var i stockholm, jag var där ganska ofta som liten på grund utav att jag besökte sjukhuset där väldigt ofta. Min mor och jag brukade åka ner var tredje månad. Efter sjukhusvistelesen brukade hon alltid ta med mig in till stan för att shoppa. Jag kom ihåg att jag alltid hade det i hjärnan då det var extra tungt på sjukhuset, det var lättare att gå igenom saker då när man hade något ljust att se fram emot. 


Det var ungefär när jag var 13 år, jag och min mor var i stockholm stad för att shoppa. Jag hade en vit kjol som det stod Jamaica på, ett par nya cheap monday skor och ett grönt linne. Sedan hade jag superlånga rastaflätor som låg längst ryggen då jag hade satt upp dom med endast ett par flätor som jag knytit därbak. 


Vi gick in på punktshop, det var min favoritaffär när jag var mindre, dom hade allt med rasta man kunde tänka sig! jag var som i paradiset när jag gick in dit och jag peka på allt och sa " de där vill ja ha, och den där, den där också!" Det var aldrig nog! Jag gick lite längre in i butiken, det var trångt och smalt, jag såg en svart jacka hängandes där sedan såg jag rastafärgerna som gick längst armlederna och längst ner på jackan. " DEN HÄR SKA JAG BARA HA!"  Jag provade den och en ung kille som jobbade där kom fram och kollade, sedan sa han " En  riktig Rastalady!"



Den jackan har jag kvar idag och det komiska är att det är samma modell som tydligen är "inne" nu, collagejacka? .. vet inte vad den modellen heter men ja ni förstår nog. 


  



Om Rastalove


21 år. Jobbar inom Fryshuset med ungdomar, går ledarskap i Mpower och är även kontaktperson i Täby.

Min vardag är blandad med reggaemusik, kreativitet, matlagning, politiska debatter med allt ifrån Ungdomsfrågor till mångkulturella frågor i samhället

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards